میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

جوانسازی پوست با معجزه "آب برنج"

با تهیه یک کرم خانگی طبیعی می توانید جوانی را به پوستتان بازگردانید.
 چینی‌ها از یک دستورالعمل گیاهی و طبیعی استفاده می کنند که درسلامت، زیبایی و جوانی آن ها به خصوص در سنین پیری تاثیر خارق العاده ای دارد.

برنج حاوی یک ماده قدرتمند به نام "اسکوالین و اسید لینولئیک" است. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث تحریک تولید کلاژن و کاهش چین و چروک می شود. اسکوالین پوست را از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند.

علاوه بر این،روغن سبوس برنج باعث کاهش سطح کلسترول و کمک به سلامت قلب شما می شود همچنین حاوی میزان فراوانی ویتامین E است که فواید آن برای سلامتی بدن ثابت شده است.

این دستور غذایی ژاپنی به طور قابل توجهی و تنها در یک هفته جوانی پوست شما را جوان می کند همچنین چین و چروک ها را ازبین برده و موجب نرمی، زیبایی و درخشش پوست شما شده و 10 سال جوانتر به نظر می رسید.

عناصرتشکیل دهنده:
3 قاشق غذاخوری برنج
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری  شیر

دستورالعمل ها:
ابتدا برنج را برای حدود 2 دقیقه پخته و آب برنج را برای استفاده های بعدی نگه داری کنید،سپس برنج پخته شده  را با یک قاشق غذاخوری شیر گرم و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید و این ترکیب را  مانند  ماسک بر روی پوست خشک خود قرار داده و اجازه دهید تا زمانی که خشک شود بر روی پوستتان باقی بماند حال صورت خود را با آب برنج پخته شده آبکشی کنید.

آب برنج و خواص آن:
آب برنج دارای خواص مفید زیادی برای پوست است و بهبود جریان خون و ازبین بردن چین و چروک از فواید ان است.

علاوه بر این موارد آب برنج به کاهش التهاب، آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک می کند به همین دلیل توصیه می شود که شما این روش را حداقل یک باردر هفته تکرارکرده و نتایج شگفت آور آن را ببینید.

منبع:healthyfoodteam

ترفندی جالب برای از بین بردن جوش های سرسیاه بینی+ دستورالعمل

مسواک و خمیر دندان تنها برای محافظت و زیبایی دهان و دندان نیست و می توان از این وسایل حتی برای زیبایی پوست صورت نیز استفاده کرد و اثر معجره آسای آن را دریک بازه زمانی کوتاه مشاهده کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر از مشکل جوش های سرسیاه بر روی بینی خود به ستوه آمده اید می توانید با استفاده از یک روش خانگی منحصربفرد آنها را از بین برده زیبایی صورت خود را دو چندان کنید.

گفتنی است، جوش های سرسیاه در واقع برجستگی های کوچک ناشی از فولیکول موهای مسدود شده بر سطح پوست هستند که در واقع شکل خاصی از آکنه صورت هستند و به‌ویژه در ناحیه بینی به میزان زیاد وجود دارند.

برای درست کردن این پماد خانگی اثر بخش مقداری جوش شیرین، کمی خمیر دندان و یک مسواک نو اما تنها برای استفاده در همین کار نیاز است.

ابتدا خمیر دندان به مقدار متناسب با سایز بینی را با مقدار کمی جوش شیرین ترکیب کرده و با  آن کل سطح بینی را پوشش داده و حدود 5 دقیقه صبر کنید، آنگاه با استفاده از برس مسواک، سطح بینی را ماساژ داده تا تا این فولیکول ها از سطح پوست جدا شوند.

و درنهایت پس از ماساژ کامل کل بینی ، صورت را با آب گرم شسته تا باقیمانده جوش شیرین و خمیر دندان از صورت پاک شود.

متخصصان زیبایی برای اثربخشی این روش انجام آن را یک الی دوبار در هفته تا پاکسازی کامل پوست توصیه می کنند، از ویژگی های این شیوه درمانی ریشه کن شدن فولیکول های مو است و به تدریج پوست صاف و یکدست می شود.

در عین حال آن دسته از افراد که سابقه آلرژی پوستی دارند و یا دارای زخم های باز بر سطح پوست خود هستند نباید از این شیوه استفاده کنند، همچنین مخلوط نباید با اطراف پوست ناحیه بینی  حفره های آن و چشم ها تماس پیدا کند چون می تواند باعث التهاب و سوزش شود.

در صورت تماس با چشم و یا احساس سوزش شدید باید بلافاصله محل موضع با آب سرد شستشو داده شود.

این شیوه بسیار اثر بخش تر از استفاده از محلول های شیمایی و یا وکس و مومهای لایه برداری است.

چرا پشه‌ها برخی افراد را می‌گزند و برخی دیگر را نه؟

 دکتر ژوزف کانلون حشره‌شناس و مشاور فنی انجمن کنترل پشه آمریکا، می‌گوید: «شکی نیست که برخی افراد به دلیل آنکه مواد شیمیایی خاصی از پوست بدنشان ترشح می‌شود برای پشه‌ها جذاب‌ترند.» 
 
پژوهش‌های گوناگون نشان می‌دهد عوامل و ویژگی‌هایی در کار است که سبب چنین تفاوتی میان افراد گوناگون می‌شود. در ادامه این عوامل و ویژگی‌ها را ملاحظه خواهید کرد: 
 
 بارداری 
 
پشه‌های ماده (یعنی همان پشه‌هایی که نیش می‌زند) علاقه خاصی به دی‌اکسید کربن دارند و گیرنده‌های عصبی خاصی به آنها کمک می‌کند که وجود این گاز را در محیط ردیابی کنند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ در نشریه «لنست»‌ منتشر شده، نشان می‌دهد که بازدم زنان در مراحل بعدی بارداری (یعنی به‌طور میانگین حدود هفته ۲۸ بارداری) ۲۱ درصد بیش از زنان غیر باردار حاوی گاز دی‌اکسید کربن است. 
 
از نظر این دانشمندان احتمالا به همین دلیل هم هست که زنان باردار در این مراحل دو برابر بیش از زنان غیر باردار دچار گزیدگی با نیش پشه‌ها می‌شوند. دکتر لارا هارینگتون، استاد حشره‌شناسی دانشگاه کورنل، می‌گوید با این حال دی‌اکسید کربن احتمالا تنها دلیل محبوبیت بالای زنان باردار نزد پشه‌ها نیست. دلیل دیگرش می‌تواند بوی ملایمی باشد که از پوست زنان باردار منتشر می‌شود و پشه‌ها را به سمت خود می‌کشاند. 
 
 تعریق 
 
مطابق نظر کانلون، پشه‌ها واقعا اسید لاکتیک را دوست دارند. اسید لاکتیک یکی از محصولات جانبی فعالیت‌های جسمانی گوناگون است و از طریق تعرق دفع می‌شود. بنابراین ترشح عرق حاوی اسید لاکتیک از پوست بدن به‌راحتی پشه‌ها را جذب می‌کند. به‌علاوه، افرادی که زیاد عرق می‌کنند ممکن است به دلیل دمای بالاتر بدنشان نسبت به دیگران بیشتر مورد توجه پشه‌ها قرار گیرند. وقتی پشه به میزبان بالقوه‌اش نزدیک می‌شود دمای بالاتر بدن میزبان می‌تواند شرایط را برای پشه دلخواه‌تر کند. 
 
گروه خونی O 
 
پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی با گروه خونی O برای پشه‌ها بسیار جذاب‌ترند. کانلون می‌گوید «احتمالا ویژگی مشترک دارندگان گروه خونی O این است که بویی منتشرشده از آن برای پشه‌ها جذاب است.» 
 
 ژنتیک 
 
پژوهش‌هایی که بر دوقلوهای همسان و ناهمسان انجام شده نشان می‌دهد که احتمالا سازوکار ژنتیکی نهفته‌ای در برخی افراد سبب آن خواهد شد که پشه‌ها کبابشان کنند و در برخی افراد دیگر سبب می‌شود از شر پشه‌ها در امان بمانند. 
 
دانشمندان در دانشکده بهداشت و پزشکی مناطق گرمسیر در دانشگاه لندن گزارش کرده‌اند که بدن برخی افراد موادی طبیعی تولید می‌کند که پشه‌ها را دفع می‌کنند. از نظر این دانشمندان برخورداری از چنین ویژگی مطلوبی را باید به‌پای ژن‌ها نوشت.

منبع:سلامت‌آنلاین