میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

بیماری های فصل سرما

  سرماخوردگی

سرماخوردگی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در هوای سرد ممکن است برای هر کسی پیش آید. هر فردی در طول زندگی حتما این شرایط را حداقل یک بار تجربه کرده است، اما کارهایی هم می‌شود انجام داد تا احتمال ابتلا به سرماخوردگی کاهش یابد. به عنوان مثال، شستن مرتب و مناسب دست‌ها یکی از راه‌های مقابله با این بیماری است. با این کار ساده تمام آلودگی‌هایی که از سطوح مختلف به دست ما منتقل شده باشد از بین می‌رود. همچنین به یاد داشته باشید، تمام وسایل موجود در خانه را بخصوص هنگامی که یکی از اعضای خانواده بیمار شده است، تمیز نگه دارید. نکته‌ای که خوب است به آن توجه شود، این است که هنگام بیماری به جای استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای از دستمال کاغذی یک بار مصرف استفاده کنید تا احتمال آلوده شدن کاهش یابد.

ادامه مطلب ...

پیاز قرمز

پیاز قرمز

پیاز قرمز برای سلامتی مفید است. پیاز حاوی «آدنوزین» است که ایجاد لخته در خون را به تأخیر می‌اندازد و از سکته‌ی قلبی پیشگیری می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که پیاز خام باعث کاهش کلسترول می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف پیاز زیاد می‌تواند فشار خون بالا را نیز کاهش دهد.

می‌توان پیاز را به انواع غذاها مثل انواع خورش‌ها، املت، سوپ، آش و غیره اضافه کرد. از این گذشته می‌توانید از پیاز در تهیه‌ی انواع سالادها استفاده کنید. سالادهای سردی که با انواع کلم‌ها، کرفس و غیره تهیه می‌شوند نیز با پیاز خوشمزه تر خواهند شد.

  

شلغم

شلغم

شلغم، کم کالری و بسیار مغذی است. شلغم منبع خوب ویتامین C و پتاسیم است.

این زیرخاکی سفید و ارغوانی همچنین سرشار از سولفور است که با برخی از سرطان‌ها مقابله می‌کند.

می‌توانید شلغم را آب پز کنید و یا این که در فر گذاشته و یا بخارپز کنید. شلغم را به سالاد، سوپ، آش و دیگر غذاهایی که به سبزیجات تهیه می‌شوند اضافه کنید.

کلم سنگ


این زیر خاکی مغذی کم کالری است. در واقع نصف فنجان کلم حاوی تقریباً 25 کیلوکالری انرژی است. کلم سنگ سرشار از ویتامین C، ویتامین A، اسید فولیک و فیبر است.

این زیرخاکی ارزشمند سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، از رگ‌ها و قلب شما حفاظت می‌کند و علائم آسم را کاهش می‌دهد. این کلم نیز مثل تمام کلم‌های دیگر با سرطان مقابله می‌کند.

به افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند توصیه می‌شود از این گیاه مفید غافل نشوند. کلم سنگ تفت داده شده در آش بسیار خوشمزه است.