میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

با این دسر خوش رنگ و خنک چشمانتان را مانند عقاب تیزبین کنید

 دسر هویج بستنی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، B۱۲ ، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سدیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم، منگنز، فیبر، اسید آمینه تریپتوفان، بتاکاروتن و قند مانند گلو‌کز، ساکاروز و لاکتوز است.

برای بررسی خواص دسر هویج بستنی و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بینایی‌تان را با دسری‌ خوش رنگ و خنک تقویت کنید/ دسری‌ دل چسب که همانند عینک طبی عمل می‌کند

مهم‌ترین خواص دسر هویج بستنی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر هویج بستنی، اظهار کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E  و گروه ویتامین‌های B تاثیر چشمگیری در جوان‌سازی پوست، افزایش رشد موها، رفع چین و چروک و خشکی پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست دارد؛ بتاکاروتن موجود این دسر پس از مصرف در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود و به سلامتی چشم‌ها و تقویت بینایی کمک شایانی می‌کند.

بادام دشمن قسم خورده فشارخون بالا و دیابت است

قاتل فشار خون

برخی افراد برای اینکه فشارخون خود را درمان کنند به سراغ داروهای شیمیایی می‌روند، درست است که این داروها بیماری را درمان می‌کند اما با مصرف برخی از این داروها بیماری درمان می‌شود و ممکن است بیماری دیگری در فرد به وجود آید، لذا محققان طب سنتی روشی ساده تر و بی ضرر را برای درمان فشار خون معرفی کردند و آن هم استفاده از بادام است.

بادام دشمن قسم خورده فشارخون بالا و دیابت است؛ اگر کسی که به چاقی  دچار است، بادام مصرف کند به سمت مصرف  نان و برنج نمی‌رود؛ یکی دیگر از فواید بادام  این است که میگرن را از بین می‌برد و در خانم‌ها مانع کم خونی و پوکی استخوان می‌شود.

نوشیدنی که کبدتان را از بین می‌برد

مضرات آب یخ در بطری

با شروع فصل تابستان بسیاری افراد بطری را پر از آب می‌کنند و آن را داخل فریزر می‌گذارند تا یخ بزند و زمانی که بیرون می‌روند از آن استفاده کنند اما از مضرات این کار غافل هستند؛ خوب است بدانیم آبی که در بطری تبدیل به یخ می‌شود سودازا و به شدت برای حافظه مضر است، نوشیدن این آب منشا ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است، افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند باید بدانند یخ یکی از علت‌های اصلی چرب شدن کبد است، نوشیدن آب یخ با معده خالی علت اصلی نابودی کبد به شمار می‌رود.