میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میوه هایی که ویتامین c بسیار زیادتر از پرتقال دارند+اسامی

ویتامین C قدرت آنتی اکسیدانیِ قابل توجهی دارد و ضروری‌ترین ویتامین برای پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می‌شود، برای آشنایی با برخی از خواراکی‌های حاوی ویتامین C با ما همراه باشید.

برای دریافت ویتامین C سراغ پرتقال نروید
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بر خلاف تصور بسیاری از افراد پرتقال تنها میوه‌ای نیست که سرشار از ویتامین C است، بلکه این ویتامین مهم را می‌توانید در مواد غذایی چون کلم و سیب زمینی  که سرشار از ویتامین و املاح مواد معدنی مورد نیاز بدن است پیدا کنید.
 
خانواده‌ی کلم‌ها
کلم‌هایی مثل کلم چینی، بروکسل و بروکلی فرمانروایان دنیای سلامتی‌اند. در هر فنجان از این کلم‌ها ۳۳ میلی گرم ویتامین C وجود دارد. خانواده‌ی کلم‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و می‌توانند با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مقابله کنند. کلم بروکسل چهار برابر بیشتر از هم خانواده‌های دیگر خود ویتامین C دارد، یعنی هر فنجان ۹۷ میلی گرم توجه داشته باشید بهترین شیوه‌ی پخت کلم‌ها بخارپز کردن است تا بیشترین میزان ویتامین‌های خود را حفظ کنند.
توصیه می‌کنیم از جوشاندن طولانی مدت این کلم‌ها خودداری کنید.

مرکبات
مرکبات منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C، پتاسیم، پکتین و ترکیبات فیتوشیمیایی می‌باشند که با آلرژی، آسم، سرطان، بیماری آب مروارید چشم، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرماخوردگی مقابله می‌کنند.

کیوی
یک عدد کیوی درشت حدود ۸۰ میلی گرم ویتامین C و عناصر فیتوشیمیایی زیادی دارد.

این میوه‌ی خوشمزه همچنین حاوی میزان زیادی پتاسیم و پکتین، فیبرهای حلال است که میزان کلسترول خون را ثابت نگه می‌دارد.

کیوی تأمین کننده‌ی آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین نیز می‌باشد که برای سلامت چشم ضروری‌اند.
باید بدانید ۱۱۵ گرم از این میوه حاوی فقط ۷۰ کالری است.


طالبی، خربزه
این میوه‌ها سرشار از ویتامین C و پتاسیم هستند و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، بعضی از سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، کاهش قدرت بینایی و آکنه موثر عمل می‌کنند.

نخود فرنگی
نخود فرنگی منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و آهن است که برای گیاه‌خواران یک ماده‌ی غذایی مفید محسوب می‌شود.

نخود فرنگی احتمال پیشرفت بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و از افسردگی، بالا رفتن کلسترول و بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. ویتامین C. با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و برای همین می‌تواند از بیماری آب مروارید پیشگیری کند.
 
برای حفظ بیشترین میزان ویتامین C نخود فرنگی توصیه می‌کنیم برای پخت آن از آب کمی استفاده کنید.

فلفل دلمه‌ای
فلفل دلمه‌ای حاوی ۳۲ کالری است، اما باید بدانید بر حسب رنگ‌های متنوع خود حاوی ویتامین‌های متنوعی نیز می‌باشند.

در حالت کلی فلفل دلمه‌ای به اندازه‌ی مرکبات حاوی ویتامین C است. این مواد غذایی از ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش قدرت بینایی و گرفتن بینی پیشگیری می‌کند.

آناناس
سال‌های سال از این میوه‌ی خوشمزه برای درمان اختلالات روده و یبوست استفاده کرده‌اند و باید بدانید که این میوه‌ی استوایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، استخوان‌ها و سلامت قلبی عروقی می‌شود.

یک فنجان آناناس تازه حاوی ۲۵ میلی گرم ویتامین C. و ۷۵ کالری است. آب آناناس نیز ویتامین C خود را حفظ می‌کند.

سیب زمینی
یک عدد سیب زمینی متوسط که با پوست کبابی شده است حاوی ۲۵ میلی گرم ویتامین C می‌باشد که ۲۵ درصد نیاز روزانه یک فرد بزرگسال را تأمین می‌کند.

اسفناج
اگر چه غذای مورد علاقه‌ی ملوان زبل منبع کامل آهن نیست، اما باید بدانید این ماده غذایی سرشار از کاروتنوئید است.
 
این مواد مغذی با همیاری ویتامین‌ها باعث پیشگیری از سرطان و کلسترول بالا شده و اجازه نمی‌دهد قدرت بینایی‌تان کاهش یابد.

ویتامین C موجود در اسفناج از دژنراسیون ماکولای چشم، آرتروز و سکته‌ی مغزی پیشگیری می‌کند.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یکی از سبزیجات سرشار از مواد مغذی مفید است. ویتامین C موجود در سیب زمینی شیرین از ابتلا به سرطان، بیماری‌های چشمی، افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری به عمل می‌آورد.

گوجه فرنگی
یک عدد گوجه فرنگی متوسط کاملاً رسیده دارای ۲۶ کالری و حاوی حدود ۲۳ میلی گرم ویتامین C می‌باشد.

گوجه فرنگی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی، عفونت‌های مجاری تنفسی، سرطان پوست و کاهش قدرت بینایی پیشگیری به عمل می‌آورد.

شلغم
شلغم جزو سبزیجات نسبتاً ارزان قیمت و بسیار سالمی است که آماده کردنش نیز بسیار ساده بوده و در عین حال حاوی ویتامین C. زیاد و اسید آمینه‌های ضروری است.

یک فنجان شلغم پخته شده حاوی ۳۵ کالری و ۱۸ میلی گرم ویتامین C می‌باشد؛ ویتامین C موجود در این ماده‌ی غذایی مانند آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و رادیکال‌های آزاد را کنترل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کدو حلوایی
نصف فنجان کدو حلوایی پخته ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C را تأمین می‌کند.

کدو حلوایی یکی از سبزیجات رنگی و خوشمزه است که از پیدایش آکنه، بیماری‌های قلبی و اضافه وزن پیشگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که جوشاندن کدو حلوایی در آب جوش باعث از بین رفتن ویتامین C و عناصر مغذی دیگر آن می‌شود.

برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌کنیم این ماده‌ی غذایی را بخار پز یا در فر آماده کنید.

اثرات شوکه کننده قند اضافه ای که می خورید

در مورد اثرات منفی مصرف قند زیاد شنیده ایم، ولی شاید بیشتر با موارد مرتبط با چاقی و دیابت و عواقب آن آشنا شده باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در اینجا ما به شرح مجموعه ای از اثرات مخرب قند و شکر که شاید شما را شوکه کند، می پردازیم.

 10 اثر مخرب قند و شکر 
30 گرم مصرف روزانه قند برای بدن کفایت می‌کند. بیشترین قشر آسیب دیده در این رابطه کودکان هستند. امروزه خوردن بیش از اندازه قند آن هم به در طولانی مدت بسیار مشاهده می‌شود و با این تعابیر در سال های آینده با اپیدمی چاقی رو به رو هستیم و این نیز به خودی خود عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. 
 
قند اضافه مغزتان را هدف می گیرد 
قند و شکر می‌تواند طیف وسیعی از اثرات منفی را روی مغزتان ایجاد کند، افسردگی و اضطراب بی‌شک در مصرف بیش از اندازه قند تهدیدتان می‌کند، اگر قند و شکر زیاد مصرف می‌کند در کهن‌سالی منتظر زوال عقل نیز باشید چرا که تحقیقات ثابت کرده است مصرف قند و شکر ارتباط تنگاتنگی با زوال عقل دارد. دیابت مهم‌ترین آسیبی است که با مصرف این مواد گرفتارش می‌شوید. 
 
پوستتان با مصرف قند اضافه، به تدریج نابود می شود 
برای داشتن پوستی شفاف و صاف نیازمند سطح بالای کلاژن هستید. با خوردن قند و شکر زیاد دچار کاهش تولید کلاژن می‌شوید و به تدریج چین و چروک‌های پوستتان را به وضوح می‌بینید. آکنه نیز یکی دیگر از عوارض مواد خوراکی است. 
 
مراقب کبدتان که پردازش کننده قند اضافه مصرفی تان است، باشید 
اگر کبدتان را دوست دارید از همین حالا مصرف قند و شکر را کاهش دهید. زمانی که کبد نتواند مقدار زیاد فروکتوز(قند) را پردازش کند آنها تبدیل به چربی می‌کند و به مرور زمان دچار اضافه وزن می‌شوید. به عبارتی دیگر برخی از فروکتوزها در اطراف بدن به عنوان کلسترول و تری گلیسیرید فرستاده می‌شود و فرد دچار چاقی می‌شود. در برخی از موارد ذخیره سازی چربی می تواند به بیماری کبد چرب غیر الکلی منجر شود. 
 
کلیه‌هایتان تحت فشار ناشی از عواقب مصرف قند اضافه هستند 
همان طور که گفتیم زیاده روی در مصرف قند و شکر مسلما قند خونتان افزایش می‌دهد و چاقی شدید به همراه دارد اما این چاقی ممکن است عواقب بدی نظیر دیابت نوع 2 را برایتان ارمغان آورد. این نوع از دیابت می‌تواند آسیب جدی به کلیه هایتان وارد کند و به عبارتی موجب می‌شود عملکرد فیلتر مواد زائد کلیه ها به درستی کار خود را انجام ندهد. 
  
تاثیر منفی قند اضافه بر روی دستگاه گوارش 
قند و شکر معمولا در داخل روده کوچک به سختی و کند هضم می‌شوند، تحقیقات نشان داده است این مواد باعث تولید گاز در روده شده و عارضه هایی چون گرفتگی و نفخ دردناک به همراه دارد همچنین علائم سندروم روده تحریک پذیر را افزایش می‌دهد. 
 
عفونت های قارچی هم در کمین هستند 
خوردن بیش از اندازه قند، حملات عفونت های قارچی مانند برفک را بهمراه دارد. علت آن نیز رشد مخمر در قند است. 
 
قلبتان قربانی دیگر قند و شکر است 
مصرف زیاد قند و شکر سطح لیپوپروتیئن را کاهش و تری گلیسیرید را افزایش می دهد. بزرگ ترین قاتل دنیا علاوه بر چاقی شدید، خطر ابتلا به کلسترول بالا و بیماری های قلبی را بسیار افزایش می دهد. 
 
فشار خون بالا قاتل خاموش، مهمان ناخوانده قند بالا 
وجود سطح بالایی از قند در بدن آسیب های جدی روی رگ های خونی وارد می‌کند. فشار زیاد روی رگ‌های خونی بیشترین تاثیر منفی را روی قلب و اندام‌ها دارد و علاوه بر آن فشار خون بالا که به قاتل خاموش معروف است را برایتان پدید می آورد. 
 
خداحافظی با دندان های سالم با مصرف قند و شیرینی 
باکتری‌های مضر در دهان می‌توانند از قند و شکر تغذیه و رشد کنند این عامل مینای دندان ها را به نابودی می کشاند و به تدریج دندانهایتان سوراخ و پوسیده می‌شود. 
 
چاقی مادر همه بیماری ها، رابطه نزدیکی با مصرف قند دارد 
اکثر مردم براین باورند تنها مصرف چربی ها را برای کاهش وزن قطع کنند کافیست، اما نمی‌دانند مصرف قند و شکر به همان اندازه برای کاهش وزن مضر است. خوردن بیش از اندازه کالری به اضافه وزن شما منجر می‌شود اما بدتر از اضافه وزن، چاقی است که حتی می تواند به مرگ منجر شود.

دارچین بخورید و دیابت را نابود کنید

 

دارچین یکی از ادویه هایی است که نه تنها طعم خوبی به غذاهای ما می دهد بلکه در درمان بیماری ها هم مؤثر است. یکی از این بیماری ها، قند خون یا همان دیابت است. دارچین باعث می شود که حساسیت به انسولین در بدن شما افزایش یابد و در نتیجه قند خونتان کاهش می یابد. 
 
دیابت بیماری است که به واسطه قند خون بالا توصیف می شود. اگر به درستی کنترل نشود، این بیماری می تواند به عوارضی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و آسیب عصبی منجر شود. 
 
درمان دیابت اغلب شامل مصرف داروها و تزریق انسولین می شود، اما بسیاری از مردم مصرف مواد غذایی که به کاهش قند خون کمک می کنند نیز را مد نظر قرار می دهند. یک نمونه دارچین است که به عنوان ادویه ای محبوب در شیرینی پزی و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. 
 
دارچین فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند که از آن جمله می توان به توانایی کاهش قند خون و کمک به مدیریت دیابت اشاره کرد. 

ادامه مطلب ...

چرا نباید از شامپوهای رنگ مو استفاده کنیم؟

سفید شدن مو ژنتیکی است. شرایط محیطی نقشی در سفید شدن مو ندارد و در نتیجه پیشگیری ندارد.

غفارپور متخصص پوست و مو در تشریح ساختمان مو اظهار داشت، ریشه یا به اصطلاح پیاز مو دارای سلول های زایگر است که ساقه مو را می سازد؛ ساقه مو از جنس ماده پروتئینی کراتین سخت است که به دلیل پیوندهای موجود در آن، مستحکم است.

وی افزود: جنس ناخن و مو از کراتین سخت است، در حالی که سطح پوست انسانها را ماده کراتین نرم تشکیل داده است و میزان کلسیم در استحکام ناخن و تار مو نقشی ندارد.

به گفته این متخصص پوست و مو، سلول‌های رنگساز یا "ملانوسیت" مو در قسمت زایگر قرار دارد که ماده رنگین تولید می‌کند؛ این ماده رنگین بر حسب نژاد افراد متفادت است و در واقع هرچه پوست تیره‌تر باشد ماده ملامینه بیشتر تولید شده و رنگ مو تیره‌تر می‌شود.

غفارپور تصریح کرد: همزمان با افزایش سن، سلول‌های ملانوسیت در پیاز مو هم پیر شده و به سمت تولید رنگ‌های روشن‌تر و در نهایت تولیدنکردن آن پیش رفته و رنگ مو سفید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب موارد 50 درصد موهای افرادی که در نزدیکی سن 50 سالگی قرار دارند، سفید می‌شود اما مواردی هم وجود دارد که افراد به دلایل ژنتیکی و ارثی، پیش از رسیدن به سنین 40 یا 50 و از سن 20 یا 30 سالگی شاهد سفید شدن موهایشان هستند که به آن سفیدی زودرس می‌گویند و راه پیشگیری ندارد.

این متخصص پوست و مو با تأکید بر لزوم پرهیز از استفاده از شامپوهای رنگ کننده مو گفت: این قبیل شامپوها حاوی مقادیر قابل توجهی املاح فلزی سنگین هستند که برای بدن ضرر دارد.

غفارپور تنها راه رهایی از سفیدی مو را رنگ کردن آن دانست و خاطرنشان کرد: رنگ کردن مو و دکلره در سفید شدن زودرس مو و نیز ازدیاد موهای سفید نقشی نداشته و برای بدن نیز مضر نیست.

وی همچنین گفت که میزان سفیدی مو و نیز زمان آن در زنان و مردان تفاوتی ندارد و عوامل محیطی از جمله فشار عصبی، استرس و نیز مواد غذایی در روند سفیدی مو تأثیری نخواهد داشت.


منبع :داروخانه شبانه روزی دکتر کاویانی

خواص شگفت‌انگیز دارویی و درمانی سبزه عید!

برخی تصور می‌کنند سبزه عید نوروز تنها به درد زیبایی سفره هفت‌سین می‌خورد، این درحالی است که این جوانه‌های نیروزا دارای خواص درمانی متعددی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رسومات مختلفی برای سبز کردن سبزه هفت سین وجود دارد که استفاده از سبزه گندم، ماش، نخود و گندم در سفره های هفت سین تنها بخشی از آن است.

این سبزه ها فقط برای زیبایی نیستند و هر کدام از خواص درمانی متعددی برای سلامت بدن برخوردارند. پس با ما همراه باشید تا با برخی از این فواید آشنا شوید.

سبزه گندم
سبزه گندم که از خیساندن دانه های گندم ایجاد می شود تا زمانی که ساقه های سبز بر روی آن ایجاد شود، نوشیدن آب آن برای سلامت بدن بسیار مفید است.

ساقه گندم آبگیری شده یکی از بهترین منابع جذب کلروفیل برای بدن بوده و حاوی گروه ویتامین های B ،A ،C ،E  و K و نیز 17 نوع اسید آمینه مختلف برای حفظ سلامت بدن است.

کلروفیل موجود در آب ساقه و جوانه گندم یک عامل خون ساز بسیار مفید برای بدن محسوب شده و می تواند کم خونی را درمان کند.

کلروفیل همچنین یک ماده ضد باکتری است و برای از بین بردن باکتری ها و عوامل بیماری زا در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ساقه گندم همچین می توانید برای درمان مشکلات پوستی مانند خارش و سوزش، اگزما، خشکی پوست  و حتی درمان گزش حشرات یا عفونت های پوستی نیز استفاده کرد.

از طرفی نوشیدن ساقه گندم در سم زدایی کبد و اعضای بدن، کاهش قند خون در مبتلایان، درمان یبوست، کاهش فشارخون و افزایش خونرسانی در مویرگ ها موثر است.

آب گندم همچنین می تواند فلزات سنگین را از بدن دفع کند و برای درمان اختلالات خونی چون غلظت خون مفید است.

سبزه ماش
جوانه و سبزه ماش نیز دارای خواص درمانی فراوانی است و می تواند به عنوان یک مکمل غذایی ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

در این جوانه مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد و انواع ویتامین ها از جمله C ، K  و A برای تقویت قوای بدن در آن یافت می‌شود.

از جمله دیگر مواد مغذی در ترکیب این گیاه مفید و درمانی می توان به منگنز، روی و مس اشاره کرد که همگی می توانند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث افزایش سلامت و حتی قدرت باروری در افراد شوند.

کارشناسان به دلیل بالا بودن خواص درمانی این گیاه مصرف روزانه حدود یک فنجان از آن را توصیه می کنند.

افرادی که می خواهند از این جوانه مغذی استفاده کنند و آن را به صورت خانگی رشد دهند، در یک محیط بهداشتی این کار را انجام دهند، زیرا رشد ماش در محیط گرم و مرطوب امکان عفونت باکتریایی را بالا می‌برد.

جوانه ماش را می توان به انواع روش ها مصرف کرد که یکی از این روش ها پختن جوانه ماش یا مصرف خام آن همراه با سالاد است.

همچنین می توان ماش را به همراه کلم پیچ و سیب مخلوط کرده و به عنوان یک نوشیدنی انرژی زای فوق العاده مصرف کرد.

سبزه شاهی 
شاهی تنها یک سبزی خوش طعم برای مصرف در وعده های غذایی نیست بلکه به واسطه برخورداری از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید دارای خواص درمانی منحصربفردی برای سلامت بدن است.

برای درمان التهاب ریه در افراد مبتلا به آسم می توان از این گیاه استفاده کرد. همچنین برای تنظیم قاعدگی و کمک به برطرف شدن قاعدگی های نامنظم می توان از این سبزی بهره برد.

از جمله دیگر خواص شاهی، درمان مشکلات و علائم یبوست و رفع سوء هاضمه است.

برای درمان عفونت های تنفسی، درمان سردرد، آسم، گلودرد و سرفه نیز می توان از مخلوط جوانه یا شاهی خشک شده به همراه عسل ارگانیک استفاده کرد.

مصرف شاهی برای برطرف کردن کم خونی در بیماران مبتلا به فقر آهن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر خواص این سبزی خوش طعم، درمان مشکلات پوستی چون آفتاب سوختگی، پوست خشک شده و خارش پوستی است که به صورت ماسک همراه با عسل می توان از آن استفاده کرد.

افراد مبتلا به ریزش موی سر در اثر فقر آهن نیز می توانند از این ماده تقویتی استفاده کنند و ریزش موی خود را درمان کنند.

مصرف شاهی همچنین باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود و به این ترتیب به تغذیه بهتر نوزاد کمک شایانی می‌شود.

شاهی یک ماده ضد سرطان محسوب شده و به دلیل دارا بودن انواع آنتی اکسیدان ها می تواند نقش محافظتی از بدن در برابر سرطان داشته باشد.

منبع:
The Chalk Board Mag
Global Foodbook
Live Strong

چگونه فشار خون را در 5 دقیقه بدون استفاده از دارو پایین بیاوریم؟

با این روش طب فشارى فشارخون شما در کمتر از پنج دقیقه کاهش پیدا کرده و به میزان طبیعى باز مى گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ امروزه، فشار خون بالا به عنوان یکی از بیماری های شایع و خطرناک شناخته شده که  مصرف سیگار، کمبود خواب، استرس، غذای پر نمک و چرب، چاقی علل مهم بروز این بیمارى هستند.

بهترین راه درمان براى کاهش فشارخون تغییر سبک زندگى است که اولین قدم آن مصرف غذاهای سالم بوده و در نتیجه آن نیاز شما به داروهاى فشارخون و عوارض ناشى از آن ها کاهش مى یابد.

لوهون سن، متخصص طب چینى، طب فشاری چین باستان را یکى از بهترین روش ها براى کاهش فشار خون مى داند.

در اینجا ما به شما ٢ روش ماساژ ساده، که جریان خون در بدن را تحریک و موجب کاهش فشارخون مى شود، معرفى مى کنیم.

با این روش فشارخون بالا در کمتر از 5 دقیقه پایین مى‌آید

نقطه 1 - 2
این 2  نقطه در واقع یک خط را تشکیل مى دهند که از پشت غضروف گوش به قسمت استخوان مرکزی گردن کشیده شده و براى انجام ماساژ، به آرامی با نوک انگشتان خود این خط را لمس کرده و این روش ماساژ را ده بار در هر دو طرف سر تکرار کنید.

نقطه 3
این خط از صورت شروع و در نقطه اى هم سطح با لاله گوش و به فاصله نیم دور اینچ از گوش به سمت بینی امتداد پیدا مى کند که باید این خط را برای یک دقیقه به آرامى فشار دهید.

این روش به شما کمک مى کند تا فشار خون بالا شما کاهش پیدا کند اما این به معناى آن نیست  که این بیمارى به طور کامل درمان شده و باید با رعایت دستورات پزشک عوامل خطر را کاهش و سلامتى خود را حفظ کنید.

منبع:fhfn.org

ولادت مولود کعبه مبارک

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایةامیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و اولاده المعصومین علیهم السلام

  

بنا به نوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال سى‏ام عام الفیل  بطرز عجیب و بیسابقه‏اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست.

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏ 
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏ 
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است اما ولادت این کودک مانند ولادت سایر کودکان بسادگى و بطور عادى نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوى توأم بوده است مادر این طفل خدا پرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى میکرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا مینمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند زیرا تا باین کودک حامل بود خود را مستغرق در نور الهى میدید و گوئى از ملکوت اعلى بوى الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد.

خداوند به حق مولود کعبه فرزندان محب علی بن ابیطالب را افزون بگرداند و نسل شیعه را در جهان عزیز و سربلند بفرماید. آمین یا رب العالمین.


تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی

را جذب و مواد زائد را دفع کند. برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم.

به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:
ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان

ها انجام می شود .در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود

گذاشته اید.
ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام

می شود.
ساعت 3 تا 5صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این

زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.
ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید .ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار  می باشند،  

 بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند .

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه

می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه

بخورند .

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 
4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد .

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون

اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد .

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید .

رفع سفیدی تارهای مو با این نسخه های گیاهی!


استفاده از انواع رنگهای شیمیایی برای پوشاندن موهای سفید خود را کنار بگذارید و با درمان های خانگی زیبایی و رنگ طبیعی را به موهای خود بازگردانید.

رفع سفیدی تارهای مو با این نسخه های گیاهی!
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  مشکل سفید شدن تارهای مو به دلایل مختلفی روی می دهد از جمله وجود ژن سفیدی زودهنگام مو در خانواده، تغذیه نامناسب، استرس، استعمال دخانیات، آلودگی هوا، استفاده بیش از حد از محصولات مو مانند انواع رنگ های شیمیایی و حالت دهنده ها، ابتلا به بیماری هایی مانند سرما خوردگی، سینوزیت و اختلالات غده تیروئید که همگی باعث سفیدی موی سر می شوند.

در ریشه مو رنگدانه هایی به نام ملانین وجود دارد که باعث ایجاد رنگ های طبیعی مو در افراد است، در اثر عوامل بالا و همزمان با افزایش سن تولید ملانین در بدن متوقف شده و باعث سفیدی موهای سر می شود.

علاوه بر اصلاح الگوی تغذیه و مصرف مواد غذایی سالم حاوی انواع میوه و سبزیجات ، لبنیات و مواد پروتئینی که دارای ویتامین هایی چون B ، آهن، مس، روی و ید هستند می توانید از درمان های گیاهی نیز استفاده کرده موهای خود را تقویت کنید تا دوباره رنگدانه های طبیعی در آنها ساخته شود.

مخلوط رزماری و مریم گلی
این دوگیاه برای پوشش موهای خاکستری و تولید رنگهای طبیعی بسیار مناسب هستند، برای استفاده ازاین محلول گیاهی در یک فنجان پر از آب جوش نیمی از برگ رزماری و نیمی از مریم گلی را ریخته و اجازه دهید کاملاً محلول یکدست شود، آنگاه قبل از  استحمام با این محلول موها را شسته اجازه دهید برای بیست دقیقه روی موها بماند و سپس آنها را شستشو دهید با انجام این کار به صورت هفتگی شاهد تیره شدن موها و رفع سفیدی آنها می شوید.

 مخلوط روغن نارگیل با لیمو ترش
روغن نارگیل دارای اثرات شگفت انگیز بر سلامت موها است و می تواند باعث تحریک رشد مو، مبارزه با عفونت ها، ایجاد درخشندگی در موها و نیز درمان سفیدی تار موها شود زیرا غنی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است، برای رفع مشکل سفیدی تارهای مو مخلوط سه قاشق غذاخوری آب لیموترش را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید به میزانی که تمام طول ساقه موها را پوشش دهد ، آنگاه کف سر و موها را با این ترکیب ماساژ دهید و برای یک ساعت صبر کنید و سپس موها را با شامپو بشویید.

انجام این کار می تواند اثرات بسیار مطلوبی در جلوگیری از سفید شدن تارهای مو داشته باشد.

 مخلوط برگ کاری با روغن نارگیل
برگ ادویه کاری هم دارای خواص درمانی فوق العاده ای است و می تواند باعث تیره شدن رنگ موها شود، برای این کار مقداری برگ کاری را در آب جوش ریخته تا بجوشد و قوام آید، آنگاه این محلول را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود، سپس قبل از استحمام به مدت 45 دقیقه روی سر و تارهای موی خود قرار دهید و با شامپو شستشو دهید ، انجام این کاربه طور مرتب و هفتگی می تواند به سرعت رنگ موهای طبیعی شما را به پوست سر شما بازگرداند.

منبع: top10homeremedies

نقشه جالب سیم کشی ساختمان مغز انسان+ عکس

مغز یکی از پیچیده‌ترین ارگان‌های بدن انسان بوده و سخت‌ترین وظایف را  بدن را رهبری می کند.با مرگ این عضو، حتی با وجود کارکردن سایراعضا در نهایت فرد جان خود را ازدست می دهد.

کنترل سیستم‌های عصبی ، راه رفتن ،صحبت کردن نفس کشیدن و فکر کردن و هزاران فعالیت دیگر  در مغز انجام می‌شود. مغز آنقدر پیچیده است که هر کدام از قسمت‌های آن وظیفه انجام و کنترل کاری خاص را به عهده دارند و عدم فعالیت درست هر کدام از آنها می‌تواند اختلالات بسیاری را برای هر فردی رقم بزند.

نقشه جالب سیم کشی ساختمان مغز انسان+ عکس

میانگین وزن مغز یک فرد بالغ 1.3 تا 1.4 کیلوگرم است. برخی از جراحان مغز و اعصاب بافت مغز زنده را مانند خمیردندان و مواد نیمه جامد دیگر توصیف می کنند. در حدود 80 درصد از محتوی جمجمه انسان را مغز فرا گرفته است و مابقی آن از میزان یکسانی خون و مایع نخاعی انباشته شده است به بیانی دیگر حجم مواد انباشته شده در جمجمه انسان با گنجایش بطری دو لیتری آب معدنی برابری می کند. 

تصویر زیر با عنوان سیم کشی مغز انسان به عنوان یکی از برترین تصاویر پزشکی سال معرفی شده است. بخش های مختلف مغز از مسیر متفاوتی با هم ارتباط برقرار می کنند که هر کدام با یک رنگ متفاوت به تصویر کشیده شده است.

ارتباط بین دو طرف چپ و راست مغز به رنگ قرمز، ارتباط بین جلو و عقب مغز به رنگ سبز و ارتباط بین مغز و سایراعضای بدن در حال استراحت به رنگ آبی نشان داده شده است. مغزی که از آن تصویر برداری شده عرضی حدود 16.5 سانتی متر دارد.