میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

کرونا در ایران؛ ضد‌عفونی کننده‌ای که قربانی می‌گیرد/ فرق اتانول و متانول چیست؟

 

صحبت از دو محلولی است که ظاهراً تنها تفاوتشان در حروف اول نوشتاری آن‌هاست ولی در باطن یکی از آن‌ها سمی است و دیگری می‌‌تواند ضدعفونی کند.

با توجه به نیازی که اخیرا به علت شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، شمار زیادی از مردم به دنبال اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای خود هستند و این مواد بهداشتی به دلیل تقاضای بالا از سمت مشتریان، با کمبود مواجه شده است و حالا افراد بدون آگاهی و اطلاعات کافی از اقلام بهداشتی، دست به استفاده از هر ماده‌ای می‌زنند؛ به خصوص موادی که به دلیل تشابه ظاهری و حتی اسمی، منجر به رونق گرفتن کاسبی بعضی سودجویان از این فضای کرونایی شده است.

صحبت از دو محلول به نام اتانول و متانول است که ظاهراً تنها تفاوتشان در حروف اول نوشتاری آن‌هاست ولی در باطن یکی از آن‌ها سمی و آسیب رسان است و دیگری با درصد خاصی از غلظت می‌‌تواند درجهت ضدعفونی کردن دست‌ها استفاده شود.

در حال تکمیل/ضد عفونی کننده‌ای که قربانی می گیرد/فرق اتانول و متانول چیست؟از یک تشابه اسمی تا قربانی شدن/ برای ضد عفونی کردن از اتانول استفاده کنیم یا متانول؟



ادامه مطلب ...

تست کرونا به صورت آنلاین

در وضعیت همه‌گیری یا شیوع کرونا یکی از مشکلات اصلی، مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی است. چرا که هم باعث آلودگی جدید شده و هم امکان خدمت‌رسانی به افراد نیازمند را پایین می‌آورد.

در عین حال ممکن است علائمی پیدا کنیم که به ابتلای کرونا شک داشته باشیم. در این صورت راهکار چیست؟

شما با مراجعه به سایت زیر و پاسخ دادن  به چند پرسش پزشکی متوجه خواهید شد که آیا هم اکنون نیاز به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارید یا نه؟

گفتنی است؛ الگوریتم‌های این برنامه با همکاری اساتید و نظارت سازمان نظام پزشکی تهیه شده اما نباید نتایج آن را به صورت ۱۰۰ درصد قابل اتکا بدانید.

با مراجعه به سایت https://test.corona.ir/ می توانید تست کرونا بدهید.