میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

دامن زدن به کم تحملی فرزندان با تامین وسایل لوکس


برخی از والدین بیش از حد نیاز به خواسته‌های کودکان بها می‌دهند و همواره در خدمتشان هستند که این امر موجب کاهش آستانه صبر و تحمل در فرزندان می‌شود.
جاوید ثمودی، روانشناس ، با اشاره به این سوال که چرا فرزندان امروزی زود از کوره در می‌روند و کم تحمل هستند، اظهار کرد: شخصیت کودک علاوه بر عوامل محیطی، وابسته به تربیت والدین نیز است که در این زمینه یکی از مشکلاتی که به طور مستقیم با ورش‌های تربیتی ناصحیح و غیر منطقی ارتباط دارد کم تحملی کودکان است.

وی با بیان اینکه پدیده کم تحملی فرزندان در خانواده‌های تک فرزند متداول‌تر است تصریح کرد: چرا که والدین فرصت بیشتری را برای تامین خواسته‌های فرزندان صرف کرده و تا حد زیادی او را متوقع بار می‌آورند که همین توقع بی جا موجب کم تحملی در کودکان می‌شود.

این روانشناس با اشاره به برخی از عوامل مهم در کم تحملی کودکان افزود: دفاع بی مورد از فرزند، ایجاد روحیه تجمل گرایی و تامین تجهیزات و وسایل لوکس برای فرزندان از عواملی هستند که نقش مهمی در کم تحملی کودکان دارند.

ثمودی در پایان گفت: والدین باید بپذیرند کم تحملی بیشترین آسیب‌های روحی و روانی را به فرزندان و زندگی آینده آنها را دچار بحران‌هایی از جمله افسردگی، استرس و اضطراب و عدم اعتماد به نفس می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد