میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

رابطه مستقیم مصرف غلات و بری بری

مصرف غلات کامل مانند آرد سبوس دار و جوانه گندم از بروز بیماری بری بری جلوگیری می‌کند.
دکتر پیام فرح بخش، دکترای تخصصی علوم تغذیه : اگر رژیم لاغری که فرد استفاده می‌کند غلات کامل را از سبد غذایی او حذف کند ممکن است فرد را دچار کمبودB1 یا تیامین کند که عامل اصلی در بروز بیماری بری بری می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: تیامین یا B1  در غلات و غذاهای تازه مثل آرد، گوشت، حبوبات، سبزیجات، میوه و شیر وجود دارد در نتیجه‌ افرادی که دچار سوء تغذیه شدید هستند مثل کسانی که در آفریقا زندگی می‌کنند و از شرایط عادی زندگی محروم هستند احتمال بروز این بیماری در آن ها بیشتر است علائم این بیماری نیز شامل کاهش وزن زیاد و لاغری، اختلال در ادراک و حواس و هم چنین ضعف و درد زیاد اعضای بدن و افزایش غلظت اسید لاکتیک‌ و اسید یبرویک در عضلات فرد بیمار می باشد.

وی گفت: به طور کلی بری بری به دو دسته تقسیم می‌شود:
1-مرطوب یا سرد: که این نوع از بری بری موجب نارسایی قلب و سست شدن دیواره‌ مویرگ‌ها می‌شود و همچنین باعث ایجاد تورم در بافت و تنگی نفس می‌شود.

 2-خشک: به اعصاب محیطی اثر می گذارد و موجب فلج شدن یک یا چند عضو بدن می شود، لرزش، بی حسی و سوزش شدید از دیگر علائم این نوع بری بری می‌باشد.

 وی تصریح کرد: البته مصرف قرص‌های 100b1،300b1 زمانی که بیماری هنوز حالت جدی و حاد پیدا نکرده است علاوه بر جلوگیری از پیشرفت بیماری، به درمان نیز کمک شایانی می کند، زیرا با مصرف 1.2 تا 1.4 میلی گرم از ویتامین b1 در روز می توان از بیماری بری بری در امان ماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد