میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

با این نوشیدنی کبد خود را سالم نگه دارید!

یک متخصص تغذیه گفت : مصرف قهوه از ابتلای افراد به سرطان کبد و هپاتیت C جلوگیری می‌کند.
امیر بسکی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به تاثیر قهوه بر کبد اظهار داشت: قهوه بر کبد تاثیر مفیدی می‌گذارد و باعث می‌شود افراد دچار بیماری‌های کبد چرب، سیروز کبدی، سرطان کبد نشوند. 
وی بیان کرد: با نوشیدن دو فنجان قهوه در شبانه‌روز هپاتیت نوع C کبدی را تا حدود 15 درصد کاهش می‌دهد و اگر قهوه بدون کافئین باشد، علائم بیماری‌های کبد چرب را تا 25 درصد کم می‌کند. 
 این متخصص با بیان اینکه نوشیدن متعادل قهوه سبب کاهش مرگ و میر می‌شود، افزود: با مصرف متعادل قوه در شبانه‌روز سبب می‌شود که افراد دچار بیماری‌های قلبی  عروقی، دیابت و بیماری‌های عصب شناختی نشوند و ترکیبات موجود در قهوه مقاومت انسولین و التهاب کبد را کاهش می‌دهد. 
 بسکی ابراز داشت: مصرف قهوه سبب می‌شود که کبد سالم باقی بماند و در برابر بروز بیماری‌های سرطان به خوبی واکنش نشان دهد و همچنین قهوه باعث بالارفتن سیستم دفاعی کبد می‌شود. 
 وی در پایان گفت: آنزیم‌های آلانین آمینوترانسفراز ، اسپارتات آلکالین فسفاتاز و گاماگلوتامین مورد نیاز کبد است که همگی این مواد در دانه‌های قهوه یافت می‌شود. 
انتهای پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد