میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

میثاق طب

جمع آوری اطلاعات پزشکی

دیابت تهدیدی برای تشکیل سنگ در کلیه

یک فوق تخصص پیوند کلیه گفت: پیشگیری از دیابت ، مهمترین عامل جهت جلوگیری از نارسایی و ایجاد سنگ در کلیه است.
محمد سامی فوق تخصص پیوند کلیه در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت : شیوه زندگی ناصحیح، آب و هوای گرم و خشک، تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد نمک از فاکتورهای ایجاد نارسایی و ایجاد سنگ در کلیه است.

سامی با بیان اینکه دیابت از دلایل ایجاد سنگ کلیه است ، اذعان داشت : دیابت یا بیماری قند ، یک اختلال سوخت و سازی در بدن است که باعث ازبین رفتن تولید هورمون انسولین در افراد می شود.

وی در ادامه افزود :  نقش هورمون  انسولین در بدن ، کاهش قند خون است که این عمل از تشکیل سنگ در کلیه ها جلوگیری می کند . 

وی درباره علائم بیماری دیابت ، ابراز داشت : از علائم این بیماری  تشنگی ، گرسنگی ، پوست خشک ، کاهش وزن ، خواب آلودگی ، خستگی ، احساس ضعف ، خواب رفتن  و سوزنی شدن دست و پا است.

وی با بیان اینکه تشخیص زود هنگام  دیابت ، از بروز تشکیل سنگ در کلیه جلوگیری می کند ، ابراز داشت : ممکن است بعد از 5 سال علائم دیابت در بدن مشخص شود اما با تشخیص زود هنگام این بیماری  می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

سامی با اشاره به اینکه افراد با فشار خون بالا در معرض خطر ابتلا به بیماری نارسایی کلیه هستند ، اظهار داشت : پر فشاری خون ، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها  افزایش می یابد که این بیماران در معرض خطر ابتلا به نارسایی کلیه قرار دارند و این عامل باعث ایجاد بیماری های قلبی ، مغذی و سنگ در کلیه افراد می شود .

وی در پایان بیان کرد: بهترین روش برای جلوگیری از نارسایی کلیه ها مراجعه سالیانه به پزشک و انجام آزمایش است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد